W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies wykorzystywane są w celu dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika, optymalizacji korzystania ze stron internetowych, tworzenia statystyk oraz utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego. Poszczególne ustawienia plików cookies możesz zmieniać po kliknięciu przycisku "Zmień ustawienia". Aby wyrazić zgodę na instalowanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies wszystkich wskazanych wyżej kategorii, kliknij przycisk "Akceptuj wszystkie pliki cookie".

W przypadku kliknięcia przycisku "Zmień ustawienia", jeśli ustawienia odpowiadają Twoim preferencjom, aby wyrazić zgodę na instalowanie plików cookies na Twoim urządzeniu końcowym w wybranym przez Ciebie zakresie, kliknij przycisk "Zapisz i zaakceptuj".

W zakresie, w jakim pliki cookies będą zawierać Twoje dane osobowe, podstawą ich przetwarzania jest uzasadniony interes administratora danych osobowych (Regesta Spółka Akcyjna) lub podmiotów trzecich w postaci zapewnienia wysokiej jakości usług świadczonych w ramach naszej strony internetowej oraz działań marketingowych administratora danych osobowych oraz jego Zaufanych Partnerów.

Więcej informacji o plikach cookies oraz przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.

Zapytaj o cenę

Nowoczesne technologie w branży TSL – jakie są?

Wtorek, 15.11.2022
Nowoczesne technologie w branży TSL – jakie są?
Dlaczego warto inwestować w nowoczesne technologie?

Jest kilka ogólnych zalet, które można przyporządkować do większości systemów i technologii wspierających pracowników branży TSL. Pierwszą i zdaje się najważniejszą korzyścią, jest usprawnienie wszelkich procesów zachodzących w firmie – od kontaktu z klientem, przez transport, po odbieranie przesyłek. A to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów działalności. Nie bez znaczenia jest także zwiększenie bezpieczeństwa, zarówno przedsiębiorstwa, jak i kontrahentów i załadunków.


Ze względu na przekazanie sterów nad wieloma żmudnymi zadaniami programowi, zmniejsza się ryzyko popełnienia błędów, które w swoich konsekwencjach bywają niezwykle kosztowne. Nowoczesne technologie podsuwają użytkownikom wiele cennych rozwiązań optymalizujących pracę, a co za tym idzie – wspomagających zarządzanie i rozwój działalności.


Bez systemu TMS ani rusz!

System informatyczny TMS, czyli Transportation Managment System pozwala wspierać procesy planowania, monitorowania i rozliczania oraz umożliwia zarządzanie flotą, dlatego dedykowany jest działalnościom, które posiadają własne środki transportu. Niewątpliwą zaletą tej technologii jest dostęp do danych w czasie rzeczywistym.
Celem TMS jest polepszenie funkcjonowania działalności i poprawienie terminowości przewozów, a także zmniejszenie kosztów. System ma za zadanie wspomóc pracownika w optymalnym wykorzystaniu pojazdów i ich powierzchni załadunkowej, dzięki czemu możliwe jest zredukowanie pustych przejazdów.


Zbieranie informacji o klientach

Jednym z aspektów działalności, nad jakimi pieczę trzyma spedycja, jest gromadzenie danych o klientach. Zadanie już na pierwszy rzut oka wydaje się żmudne i czasochłonne, a pełni ważną funkcję w kontakcie z kontrahentami. Na szczęście nowoczesne technologie oferują kilka systemów, które usprawniają gromadzenie danych.

Pierwszy z nich to CRM, czyli system Zarządzania Kontaktami z Klientem (ang. Customer Relationship Managment). Umożliwia tworzenie „historii” współpracy z danym przedsiębiorstwem, czy indywidualnym klientem. System ma za zadanie archiwizować i porządkować informacje o ruchach i aktywności działalności, dzięki czemu usprawnia i poprawia komunikację między pracownikami firmy. CRM poddaje gromadzone dane analizom i na ich podstawie tworzy nowe strategie dla działalności. Pozwala również budować charakter przedsiębiorstwa i indywidualną, długotrwałą relację z poszczególnymi klientami.


Drugim, równie przydatnym narzędziem jest Temida. System analizuje niemal 3000 zmiennych pobranych z ogólnodostępnych źródeł i płatnych katalogów, a na podstawie otrzymanych wyników weryfikuje wiarygodność klienta i przewiduje jego wypłacalność z 3-miesięcznym wyprzedzeniem. Tak innowacyjne działanie pozwala zmniejszać ryzyko współpracy z nieuczciwym kontrahentem, a co za tym idzie – zwiększa bezpieczeństwo i stabilność finansową firmy. Planowanie nigdy nie było tak proste.

WMS (ang. Warenhouse Managment System), czyli Magazynowy System Informatyczny jest programem niezwykle przydatnym, ponieważ usprawnia wszelkie procesy związane z magazynowaniem, które odbywają w danej lokacji. Polecany jest w szczególności działalnościom przyjmującym i wydającym duże ilości przesyłek, ale sprawdzi się również w mniejszych przedsiębiorstwach. Pozwala koordynować i planować prace magazynowe, kontrolować stan magazynu oraz sprawnie zarządzać ruchem produktów. WMS umożliwia także szybką i bezbłędną lokalizację towarów na terenie obiektu.


WMS doskonale sprawdzi się w duecie z MRP lub jego rozwinięciem, czyli systemem ERP albo DRP (Distribution Resource Planning). MRP, czyli Material Requirements Planning jest programem, który w oparciu o informacje o stanach magazynowych, zamówieniach, aktualnej i planowanej produkcji pozwala nie tylko kontrolować rzeczywisty stan magazynu, ale również planować zapotrzebowanie na materiały. Wykorzystywanie systemu umożliwia dbanie o ciągłą dostępność surowców i stałość wytwarzania oraz utrzymanie jak najniższego poziomu ilości zmagazynowanych towarów. Ułatwia również składanie zamówień, a także wspomaga wyznaczanie realnego harmonogramu produkcji, dzięki czemu zwiększa się efektywność przedsiębiorstwa.

 

Połączenie Systemu WMS z ERP (ang. Enterprise Resource Planning) pozwala efektywniej zarządzać całością zasobów przedsiębiorstwa – nie tylko materiałami i zaopatrzeniem, ale również pracownikami i finansami. W skład ERP wchodzą również inne moduły odpowiedzialne np. za śledzenie realizowanych dostaw, logistykę, transport czy sprzedaż.